آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (2024)

امنیت ارز دیجیتال

مریم وحیدی

انتشار : سه شنبه, 8 خرداد 1403بروزرسانی : سه شنبه, 8 خرداد 1403

مبتدی

یکی از راه‌های حفظ سرمایه دیجیتال در شرایط بحرانی تبدیل آن به یک استیبل کوین امن است. تتر به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای دنیای کریپتوکارنسی با دارا بودن مارکت کپ بالای 96 بیلیون دلار و حجم معاملات 24 ساعته بیش از 30 میلیارد دلار، بهترین گزینه برای افراد فعال در مارکت است. از آن جایی که در این بازار امنیت حرف اول را می‌زند بهتر است Tether خریداری شده در یک کیف پول امن نگهداری شود. بنابراین در این مطلب قصد داریم نحوه انتقال تتر در کیف پول متامسک که یکی از امن‌ترین و بهترین ولت‌ها برای نگهداری USDT بر بستر ERC20 و TRC20 را آموزش دهیم.

نحوه انتقال تتر در متامسک

متامسک (Metamask)، یک کیف پول رایگان، منبع باز و آنلاین مبتنی بر وب است که بر روی انواع مرورگرها از جمله کروم، فایرفاکس و … نصب می‌شود و امکان مبادله انواع رمزارزها را فراهم می‌کند. کیف پول متامسک در ابتدا تنها از اتریوم و توکن‌های ERC-20 و ERC-721 پشتیبانی می‌کرد اما در حال حاضر از توکن سایر شبکه‌ها مانند پالیگان، آربیتروم، بایننس اسمارت‌چین و … نیز پشتیبانی می‌کند. در ادامه مراحل نصب متامسک بر روی مرورگر را بررسی می‌کنیم.

  • ابتدا به وبسایت متامسک به آدرس metamask.io مراجعه نمایید و پس از انتخاب مرورگر، روی دکمه Download for کلیک کنید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (2)

  • پس از انتقال به صفحه دانلود، ابتدا بر روی Add to Chrome و سپس Add extension کلیک کنید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (3)

  • بعد از نصب و راه‌اندازی افزونه باید یک حساب کاربری بسازید. برای این کار کافیست در صفحه باز شده پس از تایید قوانین بر روی Create a new wallet کلیک کنید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (4)

  • در پنجره باز شده پس از مطالعه قوانین مرتبط با حریم خصوصی I agree را انتخاب کنید.

اکنون نوبت آن است تا با طی کردن 3 گام ساخت کیف پول خود را نهایی کنید.

گام 1: یک پسورد مطمین برای خود انتخاب کنید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (5)

گام 2: در این مرحله متامسک به شما 12 کلمه اختصاصی می‌دهد که با نام Seed شناخته می‌شود. حتما این کلمات را به ترتیب یادداشت و در یک جای امن نگه‌داری کنید. در صورت فراموشی رمز به کمک این لغات می‌توانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید. در حفظ امنیت این لغات کوشا باشید زیرا هر کسی با داشتن آن‌ها می‌تواند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشد.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (6)

گام 3: به عنوان گام پایانی باید کلمات Seed را به ترتیب وارد نمایید.

نشان دادن پیغام زیر بیانگر این است که کیف پول شما ساخته شده و از این پس می‌توانید به راحتی به انتقال تتر در کیف پول متامسک بپردازید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (7)

خوشبختانه متامسک نسخه اپلیکیشن خود را نیز در اختیار کاربران قرار داده، که به راحتی قابل نصب است. برای این کار کافی است تا اقدامات زیر را انجام دهید:

  • وارد گوگل‌پلی یا اپ‌استور شوید و Metamask را دانلود و نصب نمایید.
  • بر روی Get Started و سپس بر Create a Wallet کلیک کنید.
  • بعد از دریافت عبارت ۱۲ رقمی بازیابی (wallet seed) و تایید آن، ولت شما آماده استفاده است.

پس از ایجاد کیف پول برای انتقال تتر باید Tether را به متامسک اضافه کنید. پس از ورود به کیف پول بر روی گزینه Import tokens کلیک کنید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (8)

در پنجره باز شده USDT را جست و جو کنید و توکن مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی Next و Import Token کلیک کنید تا تتر به کیف پول اضافه شود.

انتقال تتر شبکه اتریوم در متامسک

معمولا به دلیل پشتیبانی متامسک از اتریوم، اکثر افراد توکن تتر را بر بستر Erc20 به این کیف پول اضافه می‌کنند. برای انتقال به این بستر باید مطمئن شوید که شبکه انتخابی کیف پول بر روی Ethereum Mainnet باشد.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (9)

به طور پیش فرض در Metamask این شبکه فعال است اما برای اطمینان کافیست تا از منوی کشویی بالا از انتخاب Ethereum Mainnet مطمئن شوید. با این انتخاب بستر توکن ارسالی شما ERC-20 خواهد بود. برای انتقال تتر (ERC-20) به کیف پول کافی است تا آدرس نشان داده شده در بالای کیف پول را کپی و تتر مورد نظر خود را به آن انتقال دهید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (10)

انتقال تتر در متامسک در سایر شبکه‌های بلاکچینی

با نگاه به لیست شبکه‌های تتر مشخص است که تتر علاوه بر اتریوم در چندین شبکه دیگر نیز در این ولت موجود است اما تمامی آن‌ها توسط متامسک پشتیبانی نمی‌شود. برای انتقال تتر در کیف پول متامسک باید از شبکه‌هایی استفاده کرد که ماشین مجازی اتریوم (EVM)، با آن سازگار است. در تصویر زیر لیست این شبکه‌ها را مشاهده می‌کنید:

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (11)

برای درک بهتر در ادامه نحوه اضافه کردن تتر بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در کیف پول متامسک را بررسی می‌کنیم.

در قدم اول برای دریافت آدرس قرارداد تتر در بایننس اسمارت‌چین (BEP-20 USDT) وارد وبسایت کوین مارکت کپ شوید. تتر را پیدا کنید و با کلیک بر روی More، شبکه BSC را انتخاب نمایید و آدرس را کپی کنید.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (12)

مجدد وارد Metamask شوید و شبکه انتخابی را به بایننس اسمارت‌چین تغییر دهید. بر روی BNB کلیک کنید و در صفحه باز شده آدرسی که از سایت Coinmarketcap کپی کردید را انتخاب کنید تا پس از اضافه شدن تتر بر این بستر، انتقال تتر در کیف پول متامسک به راحتی انجام شود.

آیا می‌توان تتر را در شبکه ترون (TRC-20) انتقال داد؟

متاسفانه در حال حاضر این کیف پول رمزنگاری از شبکه ترون پشتیبانی نمی‌کند. به همین علت امکان انتقال تتر بر این بستر وجود ندارد و در صورت ارسال دارایی شما به طور کامل از دست خواهد رفت.

چگونه تتر را از صرافی به متامسک انتقال دهیم؟

برای انتقال تتر از صرافی به متامسک باید 2 گام کلی زیر طی شود:

  • دارا بودن تتر در صرافی مورد نظر
  • کپی کردن آدرس کیف پول متامسک با توجه به بستر تتر و انتقال

دارا بودن تتر در صرافی مورد نظر

برای تبدیل تومان به تتر بهتر است که از یک صرافی ایرانی استفاده کنید. معمولا برای بهره‌مندی از خدمات تمامی این اکسچنج‌ها ثبت‌نام و احراز هویت اجباری است. پس از طی کردن این مراحل و واریز وجه، USDT را از بین رمزارزهای موجود انتخاب کنید. در حین خرید معمولا از شما آدرس یک کیف پول خواسته می‌شود.

کپی کردن آدرس کیف پول متامسک با توجه به بستر تتر و انتقال

با توجه به بستر تتر مورد نظر، آدرس کیف پول تتر خود را از متامسک کپی و در قسمت خواسته شده وارد نمایید تا تتر خریداری شده پس از از انجام تراکنشات لازم به ولتتان اضافه شود.

نحوه انتقال تتر از کیف پول‌های دیگر به کیف پول متامسک

یکی از دغدغه کسانی که از متامسک استفاده می‌کنند اتصال آن به انواع کیف پول‌ها است. با توجه به محبوبیت بالای استفاده از تراست ولت، در ادامه نحوه اتصال تراست ولت به متامسک را مشاهده می‌نمایید. دقت داشته باشید که تراست ولت هم مانند متامسک هم به صورت اپلیکیشن و هم اکستنشن مرورگر در دسترس است.

پس از نصب هر دو کیف پول و ساخت ولت، وارد متامسک شوید. برای انتقال دارایی‌ها باید عبارت بازیابی خود را داشته باشید. اگر احیانا این 12 کلمه را فراموش کرده‌اید می‌توانید وارد تنظیمات شده و با کلیک بر روی reveal Secret Recovery Phrase آن را بازیابی کنید.

پس از این کار به برنامه تراست ولت بروید و از بخش تنظیمات بر روی Wallets کلیک کنید. در بین گزینه‌ها شبکه اتریوم را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده یک نام آسان برای ولت خود انتخاب نمایید. حال باید عبارات بازیابی یا کد Qr را اسکن کنید. در صورت ورود درست عبارات بازیابی یک تاییدیه برای شما ارسال می‌شود که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن انتقال دارایی بر بستر اتریوم است.

نحوه خرید و انتقال تتر از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت

اگر قصد انتقال تتر در کیف پول متامسک با کارمزد پایین را دارید استفاده از صرافی ایرانیکارت بهترین انتخاب است. برای این کار کافیست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن وارد حساب کاربری خود شوید.

  • از داشبورد کناری بر روی رمزارزها و سپس خرید و فروش کلیک کنید. در بین گزینه‌های موجود تتر را انتخاب نمایید.
  • در گذشته امکان خرید تتر بر هر سه بستر ERC20، TRC20 و بایننس اسمارت چین وجود داشت. اما اکنون به دلیل عدم پشتیبانی اکثر صرافی‌ها و حذف BEP20 تنها بر دو بستر ترون و اتریوم امکان خرید تتر وجود دارد. با توجه به عدم پشتیبانی متامسک از ترون، ERC20 را انتخاب و مقدار USDT را وارد نمایید و وارد مراحل بعدی شوید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت تتر erc20 و trc20 را مطالعه کنید.
  • نام و آدرس کیف پول متامسک را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  • در پایان به مرحله پرداخت می‌رسید، که با تایید قوانین صرافی و اتصال به درگاه پرداخت، خرید شما تکمیل و تتر به کیف پول متامسک منتقل می‌شود.

انتقال تتر در شبکه‌های مختلف در متامسک

تتر به عنوان یکی از استیبل کوین‌های بازار کریپتوکارنسی، نقش حیاتی در حفظ ارزش سرمایه افراد در زمان نزولی بودن مارکت دارد. از طرفی برخی از افراد ایرانی برای حفظ ارزش پولشان در برابر افزایش قیمت دلار ترجیح می‌دهند دارایی خود را به USDT تبدیل کنند. از آن جایی که نگه داشتن سرمایه در صرافی کار اشتباهی است بهتر است بلافاصله پس از خرید به یک کیف پول امن منتقل شود. متامسک یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری موجود در صنعت کریپتو است که از آغاز فعالیتش از سال 2016 تاکنون، بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده است. از این رو در این مقاله سعی کردیم به صفر تا صد ایجاد کیف پول متامسک و انتقال تتر به آن را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک به صورت تصویری (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Eusebia Nader

Last Updated:

Views: 6621

Rating: 5 / 5 (80 voted)

Reviews: 87% of readers found this page helpful

Author information

Name: Eusebia Nader

Birthday: 1994-11-11

Address: Apt. 721 977 Ebert Meadows, Jereville, GA 73618-6603

Phone: +2316203969400

Job: International Farming Consultant

Hobby: Reading, Photography, Shooting, Singing, Magic, Kayaking, Mushroom hunting

Introduction: My name is Eusebia Nader, I am a encouraging, brainy, lively, nice, famous, healthy, clever person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.